Friss topikok

  • Chavez: A dinnye igazi, vagy a készlet része vajon? (2010.08.22. 16:06) Figurák 2.
  • Chavez: Lájk (2010.07.26. 01:19) 35 mozi 2 percben, azaz 35mm
  • Chavez: Jelentem, megnéztem a trélert. :) Egy szót se értettem belőle. :D (2010.07.26. 01:15) Heaven's Door
  • raveon: Hé, csinálj valamit a knetes privátlehetőségeddel, mert nem tudok sunyiba üzenetet küldeni neked! :D (2010.07.04. 08:00) Fujiko Coffee
  • Chavez: Hehe, tök jó. :) Jó lenne tudni, hogy miket beszéltek, úgy nyilván több értelmet nyerne. De techni... (2010.06.02. 16:16) Egy új tehetség

ZONGO BLOG

Képregény, zene, minden

3x - Czben szerint...

2009.03.14. 05:45 | fdave | 4 komment

[czben] Nem tudván ellenállni fdave meghívásának (akivel odaát a KN-en egyazon Sötét Lovon vágtatunk a képregényes Kánaán irányába), magam is hozzáláttam, hogy elkészítsem saját 3x listámat. A dalokhoz közös kapcsolódási pontot csak nem sikerült kerítenem (a saját kedvenceimmel bajban voltam, mert nem tudok hármat kiválasztani), míg végül arra gondoltam: mi hozza mostanában lázba a blogszféra film- és képregénybarát lakosait? Hát persze, hogy a Watchmen film. A hype-pal igazából már tököm tele van, a Watchmennek viszont remek betétdalai voltak. Ennek kapcsán pedig eszembe jutott, hogy milyen filmek rendelkeztek még a közelmúlt terméséből igazán karakteres tracklistával? Például alábbiak.

Tarantinóban mindig lehet bízni. Bármennyire is megosztotta a nézőket a 2007-es Halálbiztos, abban nem volt vita, hogy a házi cédégyűjteményéből választott betétdalok megint nagyon rendben voltak. Közülük is kedvencem a Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich (nagyon hülye) nevű 60-as évekbeli angol banda Hold Tight című száma. Jungle Julia szerint Pete Townshend majdnem kilépett a Who-ból Dave Dee-ék kedvéért, és akkor Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick, Titch and Pete lettek volna. Jobb, hogy nem.

Ellen Page terhes lett, Michael Cera meg alter-ikon: ez a Juno, az egyetlen film, amiért sztriptíztáncosnő valaha Oscart kapott. Soundtrackje könnyedén rongyosra hallgatható, ha az ember bírja Kimya Dawsont. De ha nem, akkor is marad neki Mott the Hoople, The Kinks, vagy akár a Sonic Youth. Utóbbiak dolgozták föl a Superstar című Carpenters-számot. Alkoholos befolyásoltság alá kábé ilyesmit tennék fel hallgatnivalónak.

Végezetül egy remek tavalyi film, az Út a vadonba következik. A baromira tehetséges Sean Penn idén épp színészi Oscart zsebelt be, de rendezőnek sem utolsó. A filmben a világtól elvonuló, hangzatos eszmékkel terhelt főszereplő srác végül rájön, hogy hülye volt, de akkor már késő: benyomta a mérgező vadburgonya-gyökeret. Útja során amúgy csupa jó arccal találkozott, Amerika legszebb tájain járt, és valahogy nem volt gáz aláfestésként country-lírai nótákat hallgatni. Pláne, hogy ezeket maga Eddie Vedder (ld. Pearl Jam – ezen a blogon is volt már róluk szó) szerezte, énekelte és gitározta. Következzen tehát a Hard Sun.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zongo.blog.hu/api/trackback/id/tr73998693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fdave 2009.03.15. 11:14:39

Köszi czben. Mivel esetleg nem ment el a mail, ide is írom. Dave Dee...-éket én csak a Xanadu (asszem), meg a Bend it-ről ismertem, bár láttam a Halálbiztost.. Hát a hülye név mellett azért elég hallgatható zenéjük volt szerintem, egy kis soha-meg-nem-élt idők iránti nosztalgiára mindig kapható vagyok.:D
Sonic Youth zseniális, mint mindig, az Út a vadonba című filmet viszont nem láttam, de ez a szám oltári jó. Nélkülöz minden eredetiséget, de nagyon rendben van, sőt. ;)

raveon 2009.03.15. 13:45:26

Jó kis 3x, köszönjük. Viszont az Into the Wildhoz annyit hozzátennék, hogy csak majdnem mindegyik számot írta Vedder:

en.wikipedia.org/wiki/Into_the_Wild_(soundtrack)

De ez mindegy, mert az egész marhajó album lett. :)

czben 2009.03.15. 21:36:04

fdave, az Út a vadonbát sürgősen nézd meg, szerintem nagyon bejönne. Amúgy szívesen.:) Jó ez a klipezgetés, White Stripes meg Hiperkarma top3 is kéne...

raveon: ja, aztán én is rájöttem, hogy a Hard Sunt pont nem ő írta, de nem baj. Én még a Society-t meg a Rise-t szeretem nagyon az albumról.

fdave 2009.03.16. 10:53:18

czben: Hiperkarmából nem létezik top3! :D:D:D
süti beállítások módosítása