Friss topikok

  • Chavez: A dinnye igazi, vagy a készlet része vajon? (2010.08.22. 16:06) Figurák 2.
  • Chavez: Lájk (2010.07.26. 01:19) 35 mozi 2 percben, azaz 35mm
  • Chavez: Jelentem, megnéztem a trélert. :) Egy szót se értettem belőle. :D (2010.07.26. 01:15) Heaven's Door
  • raveon: Hé, csinálj valamit a knetes privátlehetőségeddel, mert nem tudok sunyiba üzenetet küldeni neked! :D (2010.07.04. 08:00) Fujiko Coffee
  • Chavez: Hehe, tök jó. :) Jó lenne tudni, hogy miket beszéltek, úgy nyilván több értelmet nyerne. De techni... (2010.06.02. 16:16) Egy új tehetség

ZONGO BLOG

Képregény, zene, minden

Interaktív virtuális játszótér

2008.09.01. 13:02 | fdave | 34 komment

Üdv! Már egy jó ideje hiszem azt, hogy minden emlékem a kiskoromról törlődött, hisz egy-egy rajzfilm, vagy könyv, amit anno még néztem, lapozgattam, teljesen hiányzik a memóriámból. Nosztalgiázás közben én csak néhány címmel tudtam barátaimat überelni, akik viszont cserébe ontották a régi rajzfilmcímeket magukból. Arra kérlek titeket, hogy ha eszetekbe jut egy régebbi rajzfilm, ami a magyar adók egyikén ment, illetve néztétek, szerettétek, akkor a címét, illetve bármilyen, hozzá kapcsolódó linket mellékelve, egy kommentben írjátok le. Én folyamatosan átpakolgatom majd a posztba őket, remélhetőleg abc-sorrendben. Köszi előre is, én egy elég sovány kis listával kezdek, ezt lehet bővíteni. Ha eszetekbe jut egy újabb, akkor majd keressétek csak vissza ezt a posztot, és kommenteljetek, én meg mindig frissítem majd.

Illetve: esetleg ha könyvcímek is eszetekbe jutnak a lentieken kívül, akkor azt is írjátok meg nyugodtan. Ma délelőtt egy olyan könyvön járattam az agyam, amiben le volt rajzolva egy ember, amint a torkában dobogott a szíve. :) És tuti, hogy nem Ablak-Zsiráf volt az, szerintem. Valaki? :)

Rajzfilmek:

80 nap alatt a Föld körül Willy Fog-gal

A bolygó kapitánya

A hercegnő és a kobold

A kifordított fiú

Alfréd a kacsa

Atom Anti kalandjai

Az elsüllyedt világ

Az idő urai

Az utolsó egyszarvú

Babar

Balu kapitány

Barba papa

Bigacsiga és Batkamanó

Blinky Bill

Bob és Bobek

Boci és Pipi (Én vagyok Menyus!)

Bolondos dallamok

Cápali és Cápeti

Cicabogarak

Cukorfalat

Csipet csapat

Denver az utolsó dinoszaurusz

Dörmögőék kalandjai

Dragon Ball és Dragon Ball Z

Duck Tales

Egyszer volt, hol nem volt... szériák (az ember, a felfedezők)

Én pici pónim

Ezüst nyíl

Fecsegő tipegők

Fix és Foxi

Flinstones

Flipper

Flúgos futam

Foxi Maxi

Frakk a macskák réme

Futrinka utca

Fülesmackó

G.I.JOE

Gumimacik

Gusztáv kalandjai

Gyümölcsfalva lakói

Hé Arnold!

Hupikék Törpikék

Jamie és a csodalámpa

Jetson család

Johnny Bravo

Johnny Quest

Kenguk

Kérem a következőt!

Kétbalkezesek

Kisvakond

Kockás fülű nyúl

Kukori és Kotkoda

Leo és Fred

Lili a virágtündér

Maci Laci

Maja a méhecske

Mazsola

Menő Manó

Mézga család (Üzenet a jövőből; Mézga Aladár kalandjai; Vakáción a Mézga család)

Mikrobi

Mofli az utolsó koala

Moha és Páfrány

Mormogiék

Nagy Ho-Ho-Ho Horgász

Nils Holgersson

No, megállj csak!

Nyomorultak

Pampalini

Pingu

Pityke őrmester

Pizsamás Banánok

Pom-Pom meséi

Praclifalva lakói

Pufóka

Pumukli

Rongybabák

Rumcájsz kalandjai

Sailor Moon

Sandy Bell

Sebaj Tóbiás

Silver Hawks

Simba

Slapaj

Speed Racer

Spejbl és Hurvinyek

Spongya Bob

Süsü a sárkány

Szimat Szörény a szuper eb

Színes szíves gondos bocsok

Tini Nindzsa Teknőcök

Tom és Jerry

Trombi és a tűzmanó

Turpi Úrfi és barátai

Tűz és jég

Vackor

Vámpírok Velencében

Varázsceruza

Varjúdombi mesék

Viki a viking

Vízipók csodapók

 

Könyvek:

Ablak-Zsiráf

Minden napra egy kérdés

Mosó masa mosodája

Tesz-Vesz Város

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zongo.blog.hu/api/trackback/id/tr41643034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spuri 2008.09.01. 19:27:12

Akkor én is írok pár rajzfilmet:

Az elsüllyedt világ, Tini Nindzsa Teknőcök, Praclifalva lakói, Hupikék Törpikék, Atom Anti kalandjai, Mormogiék, Cukorfalat, Turpi Úrfi és barátai, Bob és Bobek, No, megállj csak!, Nagy Ho-Ho-Ho Horgász, Frakk a macskák réme, Kérem a következőt!, Gyümölcsfalva lakói, Foxi Maxi, Mézga család (Üzenet a jövőből; Mézga Aladár kalandjai; Vakáción a Mézga család), Vízipók csodapók, Kisvakond, Pampalini, Leo és Fred, Tom és Jerry, Kockás fülű nyúl, Pom-Pom meséi, Babar, Barba papa, Kukori és Kotkoda, Jamie és a csodalámpa, Mikrobi, Pityke őrmester, Varázsceruza, Rongybabák, Varjúdombi mesék, Denver az utolsó dinoszaurusz, Mofli az utolsó koala, Bolondos dallamok, Bigacsiga és Batkamanó, Moha és Páfrány

Ennyi jutott első nekifutásra eszembe, de tartogatok még a tarsolyomban kiváló bábfilmeket is, de az nem fér bele a rajzfilm kategóriájába.
Remélem segítség volt :)

fdave 2008.09.01. 20:49:42

Szia Spuri! Ez egy korrekt lista, köszönöm szépen! :) Nagyon sokat segítettél, sőt ezekből néhányat még én sem ismertem. :) Bábfilmek jöhetnek később akár, de előbb ezekből legyen jó sok. :) A linkeket meg elkezdtem mindegyikhez gyártani, de valami miatt elvesztek, most nincs energiám újrakezdeni, szóval maradnak egyenlőre csak a címek kiírva.
Azóta raveon is befutott néhány címmel:
Balu kapitány, Duck Tales, Gumimacik, Csipet csapat, Maci Laci, silver hawks, johnny quest, johnny bravo, én vagyok menyus, boci és pipi, hé arnold, fecsegő tipegők, a kifordított fiú, gi joe, sandy bell, sailor moon, nils holgersson, ami legnagyobb kedvencem, de nem jutott eszembe. :)
Az én újaim pedig:
Fix és Foxi
Menő manó
Pumukli

Köszi srácok!;)

raveon 2008.09.01. 21:46:42

Varjúdombi mesék? Jujj, attól jobban halálra rémültem gyerekkoromban, mint a Kampókéztől. :)

fdave 2008.09.01. 21:58:09

Na és senki nem tudja azt a torokbandobogós könyvet? Valami sötétkék alapú borítója volt, keménytáblás, kérdések voltak benne megválaszolva, és lehet, hogy ET is a borítón volt, de nem biztos. Na?:)

fdave 2008.09.01. 22:07:57

Úristen! Megvaaaaaaan! Bár ET nincs a borítóján, és ez a kiadás nem is kék, de ahogy nézem, már a tizenkettedik kiadásnál jár! Fel is megyek a padlásra, hátha megvan még.
Minden napra egy kérdés!
bookline.hu/control/producthome?id=68192&type=22
:D :D

raveon 2008.09.01. 22:39:32

Vazze, most hogy láttam a borítót,már én is tudom miva'. Ez nekem is megvolt. Viszont a torokbandobogás még most se tiszta. :)

fdave 2008.09.01. 22:46:57

Bár lehet, hogy ez a torokbandobogós ábrát máshol láttam, de erre a könyvre gondoltam. :)

Chavez 2008.09.02. 00:37:18

Ez jó kis téma, bírom a retrót.
A rajzfilmes listához már sokat nem tudok hozzátenni, de könyvnek is most csak a Tesz-Vesz Város jut eszembe, ami ilyen kétnyelvű képes szótárszerűség volt.

Chavez 2008.09.02. 00:38:40

Meg amiből a Muter olvasott nekem még kismajom koromban:
Minden napra egy mese!

raveon 2008.09.02. 11:26:49

Tesz-Vesz Város, mindjárt beszarok! :)
Egyébként volt egy olyan könyv is amiben szemmel, szájjal rendelkező hangszerek voltak. Az mi volt?

fdave 2008.09.02. 12:23:47

TeszVesz Város! Ezzazz! Sajtkukac a legnagyobb arc! No meg a malac, aki kergette a kalapját! :)
rav: nekem ilyen könyvem tuti nem volt, de ellenben eszembe jutott még egy könyv. Vízszintes formátum, kihajtható, szafari állatai voltak benne, de úgy, hogy ahogy kihajtottad, a benne levő lap is elmozdult, és mintha térhatású lett volna az egész.

Újabbak:
Pingu
Lili, a virágtündér

fdave 2008.09.02. 12:25:15

rav: esetleg ebben a listában nézd meg, én is itt találtam meg az én könyvemet. bookline.hu/control/shlist?id=3024&tabname=book
Persze feltéve, ha a Móra adta ki.

Spuri 2008.09.02. 15:55:40

No akkor szállítok még címeket, amik eszembe jutottak (rajzfilmek):

Színes szíves gondos bocsok, Én pici pónim, Rumcájsz kalandjai, Alfréd a kacsa, SOS Crocko (vagy valami ilyesmi), Gusztáv kalandjai, Pufóka kalandjai (? - fehér fóka két gyerkőccel), Blinky Bill

Majd ha jön még ihlet, jelentkezem :)

fdave 2008.09.02. 20:04:59

Köszi Spuri! Ez a Crocko nem a Croc-ok, vagy valami ilyesmi, akik Liszabonban található főhadiszállásukról indultak mindig ügyetmegoldani?
Én is gondolkodtam a délután:
Cápali és Cápeti, Flipper, Nyomorultak (nagyon jó volt, nem?), A hercegnő és a kobold, A bolygó kapitánya.

És volt még egy kacsás mese, akik hokiztak. Az Anaheim csapat jele is szerepelt valamilyen formában a rajzfilmben. Valaki?

raveon 2008.09.03. 10:18:31

Mighty Ducks. Egyébként itt a link, hogy hogyan jön össze a kettő :)

en.wikipedia.org/wiki/Anaheim_Ducks

raveon 2008.09.03. 11:44:32

Volt olyan idényük, amikor a harmadik mezük kapcsolódott a rajzfilmhez:

img34.photobucket.com/albums/v104/newovad/AnaheimMightyDucksThird1995-1996.jpg

Chavez 2008.09.03. 17:15:40

Volt még egy szagos mesekönyvem is. Minden oldalra bele volt ragasztva egy ilyen kis matrica, amit ha megdörzsöltél az ujjaddal, akkor szaglott. Volt sajtszagú matrica is, ami valami elképesztően büdös volt. Blőee!
Még megvan és még mindig van szaga.

fdave 2008.09.03. 21:00:48

Köszi raveon!
Chavez: :D, ez volt a nagy elődje az illatos oldalas Avon magazinnak.... :D

Chavez 2008.09.04. 01:21:18

Meg a Semic-es Star Wars képregénynek! :D

mancsin 2008.09.17. 12:32:06

Flúgos futam,Maja a méhecske Dörmögőék kalandjai, Szimat Szörény a szuper eb, Futrinka utca, , Süsü, Mazsola. Bár az első kettőt kivéve ezek inkább bábfilmek.

fdave 2008.09.17. 16:28:02

Szia Mancsin. Köszi szépen őket! Én még kiegészítettem Viki a vikinggel! :)

Chavez 2008.09.19. 00:34:40

Rajzfilmnek még:

Vackor
Ezüstnyíl
Simba
Tűz és Jég
Az Idő Urai
Vámpírok Velencében

És hogy tényleg ne csak rajzfilm legyen, hanem bábfilmek is:

Kétbalkezesek
Spejbl és Hurvinyek
Fülesmackó

exactlee 2008.09.22. 23:42:33

A Tűz és Jég mennyire jó már! Én csak pár éve láttam amikor hirtelen felindulásból leadta az Mtv párszor, de maradandó nyomot hagyott bennem.

Vulmann 2008.09.23. 00:25:55

Elkészítettem a Mormogiék-at kedvelőknek egy kis ínyencséget, egy rajongói oldal kapcsán: WWW.MORMOGIEK.ATW.HU Jó szórakozást!

Chavez 2008.09.23. 11:34:04

Héhé, Mormogiék fansite! Hát ez nagyon nagy királyság! :D

csalogány 2008.11.25. 17:46:54

van bennem egy kép. ált. sulis elsős lehettem. bátyámmal néztük a tévét reggel, és én féltem, ő meg röhögött rajtam.
egy óriásról szívéről szólt, ami egy szekrényben, egy polcon tojásban volt, legalábbis asszem. és össze is törték a tojást az óriás szörny meg jól meghalt.

valaki?

csalogány 2008.11.25. 17:55:13

Ja, és:

Nagy Mumin rajongó voltam. olyan misztikus volt. mindig izgalommal vártam a következő részt.

egyszer emlékszem, tökre kiakadtam és szidtam Horn Gyulát, mert valami parlamenti közvetítés miatt elmaradt a vasárnap dutáni Walt Disney.

raveon 2008.11.25. 20:33:25

Nem arra gondolsz amikor '93-ban az Antal József meghalt? Épp a WD ment amikor elment totál sötétbe a kép és elkezdődött a zongoramenet. Egy egész (gyerek)generációnál ment fel a pumpa. :D Egyébként a német nyelvű (asszem Pro7) híradóból előbb tudtuk meg mi a frászkarika is történt, addig töketlenkedtek nálunk. Hiába, már 8 évesen tele volt a tököm a magyar médiával. :D

A Múmint én is szerettem.

fdave 2008.11.26. 00:03:09

93? Ti ilyenekre emlékeztek? Én akkoriban 5 éves voltam, kisebb gondom is nagyobb volt annál, mintsem hogy felfogjam a politikai dolgokat. :)

csalogány: nem igen rémlik nekem ilyen tojásban polcon tartós óriás szív történet, de ne add fel. Egyre kíváncsibb vagyok már én is. :)
Húgom éppen az albérletében pizsamás banánokat néz! yeah

raveon 2008.11.26. 07:00:18

Persze hogy emlékszem, azt lehetetlen elfelejteni. :D Mondjuk azt, hogy felfogtam azért attól még messze voltam, de az amerikai filmekből már tudtam, hogy az elnök az egy fontos valaki. :)

exactlee 2008.11.27. 20:34:21

Én még végig is néztem az egész temetést, hátha utána folytatják a Disney-délutánt. :)

csalogány 2008.12.01. 22:39:00

érdekes ez az emlékezés. én horn gyulára emlékeztem, de ez már később épülhetett bele az emlékeimbe, mert politikust egyedül őt ismertem. amikor a robinviliemszes Popey filmet néztem anyukámmal, akkor mikor egy szék a fején kötött ki, mondtam muternak, h olyan, mint az a magyar bácsi a nyakmerevítőjével és így vmihez kötve könnyen megjegyeztem a horn gyula nevet. szóval tuti Antal József temetése volt.

csalogány 2008.12.01. 22:46:55

Sebaj Tóbiás, Trombi és a tűzmanó, Slapaj

raveon 2008.12.06. 18:06:58

A Horn Gyulát és a "fejtartóját" (nyakmerevítő később volt gondolom, ez a cucc a fejét tartotta) onnan jegyeztem meg, hogy az egyik Uborkával azzal szórakoztak, hogy amióta rajta van, azóta csak az UFO magazin-t olvassa.

Ja és eszembe jutott valami ami félig rajzfilm, félig film és már marharégen láttam, de nagyon király: Roger nyúl a pácban. :)
süti beállítások módosítása