Friss topikok

  • Chavez: A dinnye igazi, vagy a készlet része vajon? (2010.08.22. 16:06) Figurák 2.
  • Chavez: Lájk (2010.07.26. 01:19) 35 mozi 2 percben, azaz 35mm
  • Chavez: Jelentem, megnéztem a trélert. :) Egy szót se értettem belőle. :D (2010.07.26. 01:15) Heaven's Door
  • raveon: Hé, csinálj valamit a knetes privátlehetőségeddel, mert nem tudok sunyiba üzenetet küldeni neked! :D (2010.07.04. 08:00) Fujiko Coffee
  • Chavez: Hehe, tök jó. :) Jó lenne tudni, hogy miket beszéltek, úgy nyilván több értelmet nyerne. De techni... (2010.06.02. 16:16) Egy új tehetség

ZONGO BLOG

Képregény, zene, minden

Scars on Broadway Bécsben

2008.09.28. 07:00 | fdave | 1 komment

Szerencsére nem maradunk beszámoló nélkül a Scars bécsi koncertjét illetően, hisz Szabó Bence osztja meg velünk élményeit, melyet képekkel is illusztrál. Ezer köszönet neki, ti pedig gyorsan kattintsatok a tovább gombra, ahol megtaláljátok Bence sajátkezű koncertbeszámolóját. Köszönet érte mégegyszer!

A Scars on Broadway európai turnéja keretében a banda 2008. szeptember 4-én Bécsben is fellépett az Arénában, amin volt szerencsém nekem is részt venni. (Maga a helyszín ránézésre monarchia-kori átalakított gyártelep lehet, egy szabadtéri koncerthely és több kisebb-nagyobb fedett koncertterem szolgálja az ifjúságot.) A Scars-koncert az ún. Grosshalle-ba (Nagy Csarnok) lett hirdetve.

Én az Arena előtt

 

 

 

Már az utcán jól felismerhető volt az öltözékekből, hogy ki igyekszik a Nagy Eseményre, mert elsősorban System of a Down-os pólót viseltek a lányok-fiúk (én is), de feltűnt pár valószínűleg vadiúj, Scars-emblémás ruhadarab is. (Utóbb én is vettem egy turné-pólót.)

 

A póló elölről és hátulról

 

 

Az Aréna hátsó részénél, a főbejárat felé vezető utcán haladva szemembe tűnt egy Beat the Street feliratú, sötét üvegezésű busz – aki látta a Lonely Day videóklipjét, tudja, milyenre gondolok. Alaposan feltehető volt, hogy ezzel jöhetett banda. Vártunk egy darabig, majd feltűnt egy kiskocsin söröket (Coronita) és egyéb üdítőitalokat odaszállító fiatal srác, akit megkérdeztem, hogy ez a Scars turnébusza-e. És igen!:) Le is fényképezkedtem előtte. Kevés ácsorgás és tépelődés után nem láttam értelmét a várakozásnak egy pl. Daronnal közös fénykép vagy autogram reményében, mivel a belépőjegyre  19.00 volt írva a beengedés időpontjának (20.00 óra a kezdésnek) és én mindenféleképpen a színpad előtt szerettem volna nyomulni, nem pedig késve érkezni.

A busz

Koncertjegyek

 

És lőn, germán pontossággal-precízséggel pont 19.00-kor kezdték beengedni a nagyérdeműt, nekem a színpad előtti 2. sor jutott. Egyre sűrűsödött a tömeg, nőtt a várakozás és az izgalom, amit a bejátszott AC/DC zene sem oldott. A kb. ½ 9-kor kezdő előzenekar (a nevüket nem tudom, de az osztrákok ismerték őket) nem volt rossz, eljátszottak 5-6 számot, kaptak udvarias tombolást, de mindenki Daronékat várta! Ahogy az előzenekar levonult, jöttek a Scars technikusai és kipróbálták a hangszerek beállításait, az erősítést, stb…, befejezésül a mikrofonok és a dobfelszerelés elé, a Systemtől már megszokott perzsaszőnyegekre ragasztották a számok sorrendjét tartalmazó papírt.

 

Végre 1/2 10 körül elsötétült minden és a színpadra lépett a SCARS ON BROADWAY! Daron feketével kihúzott szemmel - még – kalapban, napszemüvegben, fekete pólóban és farmerban, Franky Perez tiroli fejfedőben, bőrmellényben, Dominic Cifarelli a szokott bőrzakóban, John Dolmayan és a szintetizátoros fiatal srác, Danny Shamoun pedig puritán pólóban-farmerben feszített. Egyből őrületes lendülettel, mindenféle előzetes kommentár nélkül  kezdték nyomni a dalokat! A tömeg énekelt, táncolt, hatalmas volt a hangulat. Daronék is jól érezték magukat, szemmel láthatólag. Biztos jó érzés nekik, hogy még alig egy hónapos az albumuk, de máris mindenki kívülről fújja a számokat. Tulajdonképpen az album dalait hallhattuk, plusz egy China Girl (David Bowie?) nevű átdolgozást, ami a Babylont vezette be. Az utolsó szám a They Say! volt, sajnos ráadást nem kaptunk. A youtube-on közkinccsé tett videókról látható-hallható, hogy remek minőségben játszottak a srácok, énekelt Daron, stb...

 

John folyamatosan dobálta ki a törölközőjét és a vizespalackjait, egy engem is pont eltalált, de ettől függetlenül is csuromvizesre tomboltam magam. Daron nagyon profi színpadi ember, végig 1000 %-on tartotta a hangulatot. Hogy mekkora – jó értelemben vett - sztár, ahhoz csak adalék, hogy hatalmas ováció övezte azon megmozdulásait is, mint pl. hogy a koncert hevében először lerepült a kalapja, később lependerült a napszemüvege – mindezek természetesen egy-egy nagy headbang-sorozat következtében. Hatalmas élmény volt a kedvencemet-bálványomat-példaképemet élőben látni - zenélni hallani! Egyszer még a Chemicals közben a szemkontaktust is felvettük pár másodpercre. Ha legközelebb újra európai turnéra indul a Scars, netán a System, én is ott leszek!

 

A China girl:

 

Sok videó van fent a youtube-on (pl. Scars Vienna kulcsszavakkal lehet rákeresni), koncertképeket pedig a http://s276.photobucket.com/albums/kk8/scarsCZgallery/LIVE%20SHOWS/2008-09-04%20Arena%20Wien%20-%20Vienna/?start=0 oldalon találhattok szép számban.
(A 6. oldal felső sorának 2. fényképén én is rajta vagyok.)

A Scars hivatalos weboldalán (www.scarsonbroadway.com) a News rovatban a „Scars Check In From Europe” oldalon látható egy fénykép, amit Perez  készített a közönségről búcsúzóban.

Fin

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zongo.blog.hu/api/trackback/id/tr92684795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabó Bence 2008.10.08. 10:58:36

Hahó! Sajnos nincsenek jó híreim a Scars-sal kapcsolatban. A hivatalos weboldalukon (www.scarsonbroadway.com) ugyanis az olvasható, hogy a komplett észak-amerikai turnét lemondták. Daron személyes üzenetében nem fejti ki, hogy mi az a személyes ok, amiért így döntött...:(
Azért remélhetőleg lehet még majd látni élőben (őket).
süti beállítások módosítása