Friss topikok

  • Chavez: A dinnye igazi, vagy a készlet része vajon? (2010.08.22. 16:06) Figurák 2.
  • Chavez: Lájk (2010.07.26. 01:19) 35 mozi 2 percben, azaz 35mm
  • Chavez: Jelentem, megnéztem a trélert. :) Egy szót se értettem belőle. :D (2010.07.26. 01:15) Heaven's Door
  • raveon: Hé, csinálj valamit a knetes privátlehetőségeddel, mert nem tudok sunyiba üzenetet küldeni neked! :D (2010.07.04. 08:00) Fujiko Coffee
  • Chavez: Hehe, tök jó. :) Jó lenne tudni, hogy miket beszéltek, úgy nyilván több értelmet nyerne. De techni... (2010.06.02. 16:16) Egy új tehetség

ZONGO BLOG

Képregény, zene, minden

Zenehallgatás

2009.03.23. 22:27 | fdave | Szólj hozzá!

Ki hogy hallgat zenét? Albumokat, vagy inkább csak számokat hallgattok? Elmondom, én mit csináltam az utóbbi napokban.

Természetesen az albumhallgatásnak látom értelmét, aztán ha lenyűgöz, akkor többször is egyben hallgatom meg az adott lemezt, de ha egyáltalán nem "áll össze", sőt a számok többsége irritál, akkor a telefonomon (az a lejátszóm már jóideje) csak az a pár szám marad fenn, amiket szívesen hallgatnék újra.

Az utóbbi napokban böngészés során egy sor érdekesnek ígérkező albumot találtam, valamint előszedtem régi kedvenceket is. Mindezt lázas gyorsasággal végeztem, ugyanis későn jutott eszembe, hogy a börzére menet is kell valamiket hallgatni. Mivel az út 4 óra oda, és mint már kiderült és tudom, 5 vissza, gondoltam most régieket hallgatok újra rengeteg odafigyeléssel, és felfedezek magamnak teljesen ismeretlen zenekarokat. Hát ezen tevékenységem sem járt teljes sikerrel, de nem leszek telhetetlen.

A következő albumokkal vágtam neki a Nagy Útnak, mindjárt utána pedig a rövid véleményeim is következnek:

Justice - Cross

Mint azt Dreo is írta vicceskedve (:D), régebben egyedül a D.A.N.C.E. tetszett valamennyire tőlük, az albumukra nem is emlékszem. Dreo nagy kedvence egyébként ez az album (na de ki az a Dreo?:)), így volt apropója annak, hogy újabb eséllyel tiszteljem meg őket. Ez annyira sikerült, hogy kétszer hallgattam végig az albumot. A végére már zsongott meg fájt a fejem, többször nem hiszem, hogy ennek nekivágok, de tény, hogy vannak jó számok rajta. Csak azon nem tudtam túltenni magam, hogy sokszor már-már szemérmetlenül nyúlnak a nagy előd Daft Punktól. Kedvenc lett a Party és a D.V.N.O., de a Stress is például elég stresszelő! :) Akik ódzkodnak a Daft Punktól, messze kerüljék el ezt is, akik viszont szeretik, azok felfoghatják úgy, hogy a DP új albumot készített. :)

Kiscsillag - Örökre szívembe zártalak

Amikor először hallgattam meg ezt, le is akartam törölni a lejátszóról, annyira szarnak tűnt. Aztán többszöri hallgatás után kiderült, hogy a néhány tényleg eszméletlenül szar szám mellett egy-kettő olyan gyöngyszem van, amiket Lovasiék bátran vállalhatnak, és még évek múlva is emlékezni fogok rájuk. Kedvencek a Van-e szándék, a Légyszives, Fecskés és Igazságos. Amit messze kerüljetek: Pénz miatt!

Nouns

Huh, ennek az albumnak a címét elfelejtettem, meg a lejátszóm sem írja ki. A lényeg, hogy valami (noise) stoner zenekar ők, bár ez nekem nem volt egyértelmű. A quarton találtok róluk írásokat, de a lényeg, hogy nekem egy fél próbálkozás elég volt. Minden, amit elvileg szeretni kéne bennük, engem irritált, így például a direkt rossz hangminőség. Nem, sajnos ez nekem nem ment le.

Pylon - Gyrate

Van néhány Vice Squad szám/album a telefonomon, akiket imádok, de most kicsit pihentetem. Olvastam, hogy a Pylons gitárosa meghalt, és rájöttem, hogy tőlük még semmit sem hallottam. Ez az album egyszerűen csodálatos. Az első szám kivételével mindegyik tökéletes punknóta, női énekessel, nagyszerű gitárjátékkal. Számomra nem véletlen ez a Vice Squad párhuzam, de a lényeg, hogy utána kell néznem a többi albumuknak is, mert eddig jeles!

Ruby Suns - Sea Lion

Eredetileg az első albumot akartam vinni, de csak ezt tudtam beszerezni. Nem is tudom mire hasonlít a zenéjük, de tény, hogy nem sima indie/rock, vagy annak is az elszállósabb ága, hanem rengeteg szokatlannak tűnő hangszerrel megtámogatott valami. Ahogy az MGMT behozta a pszichedéliát a popzenébe, körübelül akkora erővel jön le most ugyanez a Sea Lion album kapcsán. Nem fogom többször meghallgatni, az tuti, mert elég volt egyszer, de annyiszor mindenképpen meg kellett. Az Oh, Mojave egy csodálatos track, de ez alapján nem lehet megítélni az együttest, ugyanis talán ez lóg ki a legjobban a többi közül. A There are Birds című szám viszont az egyik legtökéletesebb reggel felkelős szám volt, akkor ment, amikor a buszba először sütött be a vörösen izzó Nap. :)

Jesus Christ Superstar Soundtrack

Erről csak annyit, hogy zseniális. A múlt héten mindennap meghallgattam minimum egyszer, így most kicsit hanyagoltam, de bele-bele hallgattam. A Heaven on their minds, a Poor Jerusalem és a Last Supper az abszolút kedvencek. Szombaton a filmet is megnéztem. Tartom, hogy ez a legjobb musical, ami valaha készült!

The Do - a mouthful

Hát igen, ki gondolta volna. Az egész albumot hosszú idő után újrahallgatni olyan volt, mintha hazaértem volna. Amikor a Playground Huste eleje felcsendült, én lélekben is hátradőltem, és vártam, hogy jöjjön a csajszi azzal a csodálatos hangjával, én meg magam elé képzeltem a csodálatos arcát is. Az új kedvenc a Stay (just a little bit more), de ezen az albumon egyszerűen nem találok kivetnivalót. Kísérletezgetnek egy csomó stílus beolvasztásával, így a hip-hop néhány elemét átvéve is képesek újat alkotni, tehát nem feltétlenül egy tömegcucc ez a lemez. Nincs több mondanivalóm ezzel kapcsolatban. Mindenki hallgasson The Do-t!

Vice Squad - Rarities

Ez még rajta van a telefonomon, de vasárnap nem került elő egy szám sem róla. Attól függetlenül nagyszerű együttes.

Nos így nézett ki a vasárnapom, ezen albumok többségét végighallgattam, a Justice mellett a Do-t is kétszer! :)

 

Már csak a számok vannak hátra, melyek közül most egyiket sem hallgattam meg, de ezek mindig ott várnak arra, hogy bármikor rájuk kattintsak:

Amy Winehouse - Rehab,

Hiperkarma Lidocain,

Paso Paso száma (azaz valamelyik első),

Folyton féltem (egy koncertrészlet egy még kiadatlan Bérczesi számról),

Jason Mraz- make it mine,

Brenda Lee- Rockin' around the christmas tree,

Hiperkarma - Sosem voltunk senkik

Tankcsapda - Johnny a mocsokban

Air- Sexy boy

BlaBla- Diszkóbaleset (az egyik abszolút #1)

Hiperkarma - Amondó

Jason Mraz - im yours

Travis - Closer

Hiperkarma- Kérdőjel

Quimby- Most múlik pontosan

Magasvölgyi Underground - Anglia

Beat Dis - Just like

Amy Winehouse - Tears dry on their own

Friderika - Kinek mondjam el vétkeimet

Hiperkarma - Felejtő

Rufus Wainwright - Hallelujah (talán még nem mondtam, de ezt a számot egy évben maximum 2-szer hallgatom meg, bármelyik verzióját. Így nem lesz elcsépelt. Ezért is lettem ideges a Watchmen alatt, mert a tavaszi 1 hallgatás már ki is lövődött.:))

Soad - Highway song

Budapest Bár - Nékem csak Budapest kell (ezt nem játsza le a telefonom)

Aretha Franklin - Respect

Hiperkarma - Zöldpardon

Band Aid Do they know... (mindkét verzió)

Beat Dis - Never Said

Bijou - Tánc (az egyik legjobb popdal Magyarországon az elmúlt időszakból, a hülye nevük ellenére is)

Bloc Party - Two more years

Children of Distance - Emlékezz rám (hehehe:D)

Frank Zappa - Bobby Brown goes down

Gary Jules - Mad World (kábé mint a Hallelujah-val, de ezt azért többször is meghallgatom)

Hiperkarma - Összevisszaélet; Csak az kiabál, aki fél

Jason Mraz - Geek in the Pink

Kispál - Csillag vagy fecske

Manu Chao - Bongo Bong (a csengőhangom, mióta az új telefonom van, azaz kábé 2 éve)

és végül az egyik legújabb Zete Induló.

 

Késő van, megyek lefeküdni! Dreo, ha olvasod ezt, akkor nézd meg az e-mailed! :D

Miközben ezen sorokat írtam, késő este volt, és bepróbáltam a Telefon Tel-Aviv Immolate Yourself című lemezét. Érdekes, de erre egy legközelebbi hallgatás során jobban oda kell figyelnem.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zongo.blog.hu/api/trackback/id/tr461021314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása